onsdag 1 oktober 2014

Sillnyheter

Oktober har kastat sig över oss helt oväntat och vi slänger därför in lite nyheter.

Lokalnyheter:
När jag körde in i Ekängen idag så kom jag ifatt en polisbil. Ja, i Ekängen. Den kanske bara var på genomfart, men ändå. En polisbil! I Ekängen! Galet. Det här kan vara det mest oväntade som hänt Ekängen sedan Gubben Bengtsson gick med på att stycka av tomter från sin mark -97.

Sport:
Jag knockade en kille i lördags. När jag spelade match alltså. Han reste sig efter några minuter, men ramlade ihop igen. Sen fick han ledas av planen. Han svor hela tiden vilket var lite lugnande. Domaren dömde nedsläpp (alltså varken kort eller ens frispark). Jag är snäll även när jag knockar folk. Kanske har sett lite för mycket NFL.

Efter träningen i tisdags så fick jag en lång och invecklad ursäkt från en som sagt någonting ogenomtänkt om/till mig. Grejen var bara att jag inte en hört det. Men han mådde dåligt över det och ville säga förlåt. Fint, men det är ju inte utan att man blir lite nyfiken på vad han egentligen sa.

Ekonomi:
Första lill-lördagen i varje månad bör man köpa en liten lott. Det är nya grejen.

Dans:
Inom kort kommer Casumo-dansen upp här på bloggen. Håll utkik.

TV:
"Jagad av hundar" hade premiär igår. Om man byter ut själva delen där de blir jagade av hundar (måste ju gå att komma på en mer spännande slutkläm när de bygger upp en massa mörk spänning innan) och skippar återblickarna (målgruppen är inte guldfiskar) så kan det bli ett riktigt bra program.

Jobb:
Idag hade vi höstfikadag. Riktigt lyckat. Tar åt mig lite av äran då jag numera är med i Friendsteamet, som inte längre heter Friendsteamet, men klart mest cred ska, mina gamla elever, 6:orna ha. Snacka om att växa med uppgiften. Tog verkligen hand om alla de mindre barnen. Stolt.

TV-spel:
FIFA 15 finns ute på marknaden nu. En kille i år 1 står för recensionen: "Det är asbra, men det är synd att man inte kan vara tjejer".

TV-sport:
Vem har bestämt att Malmö och Arsenal ska spela sina Champions League-matcher på samma dagar. Värdelöst. Nu ska vi dock avsluta det här nyhetsinlägget så att vi kan heja fram både MFF och Gunners.

Godafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar