måndag 11 januari 2016

Vem satte på tv:n?

Igår var det söndag. Söndag = NFL-kväll. Det är sen gammalt.

Bengals gjorde som vanligt och förlorade direkt när det blev slutspel. Det är verkligen sen gammalt (tror det var 1991 de senast vann i slutspelet. Då visste inte jag vad NFL var för något). Seahawks lyckades däremot snubbla sig vidare tack vare mycket bra försvarsspel och en sned fot på en kicker i slutsekunderna. Packers tog sig vidare lite mer stabilt. 2 av 3 favoritlag vidare till andra rundan i slutspelet. Inte så illa.

Men det var inte det jag skulle skriva om. Iom att jag var uppe sent och såg på iPaden så sov jag även i soffan (vill ni tro att Stampe (eller F) inte låter mig sova i sängen så är det upp till er).

2 timmar efter att jag somnat så vaknade jag och undrade varför tv:n var på. Tänkte att jag glömt stänga av den och därför säkert glömt allt annat också (borsta tänderna, ta ur linserna o.s.v.). Så jag stängde av tv:n, och gick för att se om linserna satt i. Linserna låg i sina behållare som de ska och tandborsten var fortfarande fuktig. När jag stod i badrummet kom jag även på att jag ju stängde av tv:n när Stampe gick och lade sig (jag tittade ju som sagt på iPaden). Gick tillbaka till soffan och somnade lätt förvirrad. Vaknade ganska snart igen och berättade hela storyn om att tv:n var på trots att jag stängt av den, att jag kollat linserna o.s.v. (se ovan). Sedan vaknade jag igen och insåg att jag bara drömt att jag vaknat och berättat hela storyn (minns inte vem jag berättade för tyvärr). Ännu mer förvirrad somnade jag om igen. Frågan är... Vem satte på tv:n?

Nu ska jag snart åka och träna fotboll. Vi får se om tv:n är på när jag kommer hem. Annars brukar ju det lösa sig. Det är sen gammalt.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar