söndag 11 mars 2018

Säsongspremiär

Då var fotbollssäsongen 2018 igång för min del (min 33e tror jag). Laget har spelat 2 matcher innan, men då har jag skonat mina luftvägar från kylan. Idag var det någon plusgrad och derby (mot klubben där allting startade för 32 år sedan), så då var det inget snack om saken.

Ett komplett referat hittar ni här, men för att sammanfatta så vann vi med 3-0. Sen var det ju inte tråkigt att jag gjorde en assist och ett mål (på straff) heller. Ett gäng sköna glidtacklingar på det och säsongen kunde inte ha fått mycket bättre start.

När jag skulle slå min straff så ifrågasatte några av mina gamla lagkamrater om verkligen jag skulle slå den. Jag sa att de visste ju var jag brukar skjuta så de fick säga till sin nya målvakt var han skulle ta vägen. En jämnårig spelare i moderklubben berättade (utan att avslöja ironin) att jag sköt stenhårt och jämförde med Super-Mac i Bullen. Efter det var jag ganska säker på att målvakten skulle stå kvar i mitten. Sportsligt även att 3 av mina gamla lagkamrater gratulerade mig på vägen tillbaka till mittlinjen.

---

En annan viktig seger: 5-5 och kusinvinst på tid i kvalet för att hänga kvar i division 1 efter försäsongen till Walterssons League. Där får jag nästa säsong sällskap av Stampe som kvalvann mot min syster.

---

Nu hoppas vi på vår.

Dessutom hoppas vi att Pluttsson ska bli av med sin feber som dök upp här under eftermiddagen.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar