torsdag 2 augusti 2018

Dånigaste jag hört

Natten mot idag vaknade jag av att den dånade så att fönsterbrädorna vibrerade. När jag insåg att det inte var jordens undergång utan åska lyckades jag på något vis somna om. Vaknade dock inte allt för mycket senare av att takpannorna hoppade högt av de ännu högre åskknallarna. Det kan inte ha varit många hundradelar mellan blixt och muller. Den gången vaknade även Pluttsson (han kan även ha vaknat av att jag gick upp för att stänga fönster pga ösregn). Han var inte jätterädd, men det kändes ändå vettigt att lägga mig bredvid honom och tänker att vi ska somna om. Blir att vi snackar lite istället, men blir ganska snart avbrutna. Stampe kommer in i rummet glad som en lärka som tagit lustgas. Jag tror inte Pluttsson kommer utveckla någon rädsla för åska med den mamman.

Vad sniglarna tyckte om åskan? De tog den med ro. De käkade lite gurka och räknade hundradelar mellan blixt och muller.

Nu misslyckades jag igen med att lägga mig tidigt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar