måndag 26 november 2018

Så tokigt det kan bli

En förmiddag förra veckan så låg Appen och sov så gott medan Pluttsson var på förskolan. Det gjorde att jag fick lite jobb och lite fix kring boksläpp gjort.

När han vaknade skulle jag byta blöja. När jag öppnat blöjan så börjar han bajsa. Behöver ju inte gå in på detaljer men jag räddade bajset, men det blev istället kiss över hela honom. Så det fick bli ett bad i badkaret för Appen (vilket han verkligen uppskattade. Plaskade runt som en tok.).

När han badat klart insåg jag hur mycket klockan var. Fick bli att slänga i både honom och mig mat och sedan bara byta blöja innan vi skulle rusa till förskolan.

Öppnar blöjan försiktigt. Det är lugnt. Öppnar helt för att byta och givetvis kommer strålen då. Slänger in den nya blöjan och tycker att jag räddar allt förutom skötbordet snyggt. Lyfter ner Appen till mattan för att sätta på en ännu nyare blöja. När jag därefter ska sätta på kläderna inser jag att jag inte räddade allt utom skötbordet...

Rusar iväg och hämtar nya kläder och snabbtorkar skötbordet. Tillbaka till mattan. Mattan som Appen precis har kräkts upp sin röda mat på...

Vi hann typ till förskolan.

---

Natten mot i söndags vaknade jag av att Appen hostade och kippade efter luft om vart annat. Satte mig upp med honom upprätt för att allt slem skulle kunna rinna ner. Tog sedan med honom ner och gjorde ersättning till honom.

Satte mig i fotöljen och han lyckades äta bra med tanke på slemsituationen. Satte i sig hela 210ml. Sedan han jag ge honom 2 rapklappar i ryggen innan 210ml kom farandes åt andra hållet.

Byte av pyjamas och våttorkning av Appen, dusch för mig.

Han andades och sov typ bättre resten av natten. Jag frös.

----

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar