måndag 16 december 2019

Sjukt

Jag ligger hemma sjuk. Tror inte jag varit hemma sjuk utan barn sedan Frosch föddes. En ovan upplevelse. En hälsosam upplevelse skulle jag tro. Men nu vill jag bli frisk. Helst innan julavslutningen. Absolut innan jul. 

När man ligger hemma så tittar jag för mycket på sociala medier. Har sett massor folk länka till Joakim Lamotte och kunde inte låta bli att sätta mig in i det hela. Har ju hört talas om snubben innan, men det har inte krävts många sekunder av hans klipp eller texter för att inse vilken tomte det är. Men nu får han massor beröm för att han visar hur verkligheten ser ut. Kanske har han gjort framsteg? Måste kollas upp, tänker en uttråkad feberhjärna.

All vanlig media har rapporterat att det varit bilbränder och bangers mm mot poliser i en stadsdel i Trollhättan. Idioter. Så då slår den här influencern Lamotte på stora trumman och säger att han ska åka dit och prata med folk och visa hur det egentligen är. Säger plats och tid.

Om folk inte förstod innan att dessa kriminella gängmedlemmar skulle komma dit, att de skulle försöka förstöra hans filmande, att de skulle försöka ta hans kamera, att de skulle kalla honom saker i stil med horunge - ja då är det bara att beklaga att mänsklig intelligens tyvärr är en bristvara. 

Riktig media rapporterar att de bränner bilar, de attackerar poliser osv. Lamotte visade att de kallar folk de ser som rasister för Horunge och slår ner kameran när han fortsätter filma dem. Inget scoop direkt.

Jag blir så trött. Kom igen mänskligheten!

Klaga gärna på kriminalitet och försök få till förändring. Ha gärna åsikter om invandringsnivåer, integration, polisväsendet eller precis vad du vill, men sluta vara nyttiga idioter när det är så fruktansvärt uppenbart. Snälla. Bara sluta. 

Heja mänskligheten!

Note to self: Att hålla på och sätta sig in i sådana här saker och skriva inlägg om det är inte så begåvat det heller. Gör något vettigt istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar