lördag 16 maj 2020

Kusinig dag

Redan förra fredagen bestämde Frosch att hans största kusin skulle följa med honom till andra fotbollsträningen. Idag var det andra fotbollsträningen. Teriyaki mötte upp på Vallen och ganska snart vågade jag och Appen lämna. Men innan dess träffade jag en gammal lagkamrat som inte har koll på mina barn.

"Riktigt bra tvåfotare på han med blå strumpor?" 
"Jag hoppas att du menar han med blå strumpor och rosa tröja?"
"Trodde den var vit, men Ja."
"Bra, det är min grabb."

Blev även stoppad "på stan" sen av frågorna: 

"Är du här? Är inte du och kollar när din son dominerar på smålagsspelet."

Tydligen hade han gjort 6 mål i matchen som slutade 6-1. Då blir till och med en gammal mittback som jag lite stolt. "Viktigaste är ju inte vem som gör målen" , "det viktigaste är att man har roligt och att man är en bra lagkompis" osv, men ändå. Blev även stolt när han hjälpte tränarens son att plocka undan västarna.

När vi kom hem var mormorn och morfarn på besök för första gången på väldigt länge. Bästa överraskningen för grabbarna.

På eftermiddagen kom WiBarna på besök för att fira våningssängen, typ. Var väl tänkt som lek och fika, men blev till långt in på kvällen. Fiskdamm, godis i våningssäng, fotboll och lek i parken, tv-spel, middag, Frost 2 osv. Härligt häng helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar