söndag 28 mars 2021

40

Tjo! Jag är 40 nu. År alltså. Kanske inget att skryta med, men det finns ju folk som inte ens är hälften så gamla.

Födelsedagen startade med mysigaste firandet på morgonen. Frode hade varit väldigt drivande i planerandet som jag förstått det. Jag fick flytta över till en tillfixad Frodesäng där jag fick presenter och sedan gofrukost i soffan.

På jobbet körde vi ett nationellt prov på morgonen, men utöver det var det svårt att få så mycket vettigt gjort. Jag blev stoppad överallt av barn i alla möjliga åldrar som skulle gratta och sjunga. Jag blev firad av kollegorna. Det kom barn med disktrasor, frigolit, bilder på händer och Liza Marklund-böcker då och då. På eftermiddagen så hade mina 2 klasser fixat en stor födelsedagsfest med frågesport, dansuppvisning, dansstopp, popcorn, frukt osv. Trots att jag var tveksam om min hjärna skulle palla dagen så gick det faktiskt.

När jag kom hem så blev det ett alldeles lagom firande med exotisk planka och tårta.

De flesta presenterna är sådant som får vänta tills världen blivit mer normal. Då hoppas jag att min skalle och gärna även min rygg också blivit mer normal.

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar