onsdag 14 april 2021

Joggaren

Gick en promenad i skogen tidigare på kvällen. Tog stigen raka vägen upp från vår gata. När jag kom över det lilla krönet såg jag att det kom en joggare en bit bort rakt framifrån. Han hade blå kläder och möjligtvis några svarta inslag. Gissar på normallång, kaukasisk och mörkhårig, men jag skulle å andra sidan vara ett uselt vittne. Samtidigt såg jag att vattensamlingen, där stigen mötte skogsvägen som joggaren sprang på, fortfarande var kvar. Samtidigt som jag funderade på om det skulle bli så att jag mötte joggaren precis vid vattensamlingen försökte jag kolla ut vilken sida av vattnet som såg lättast ut att passera på. När jag sekunderna senare tittade upp var skogen tom. Ingen joggare någonstans. Jag såg vägen framåt långt bort och det fanns ingen väg han kunde ha tagit av på. Eller han kunde ju givetvis ha sväng ut i skogen. Den välgallrade oprunkande skogen. Jag såg långt där också. Fortsatte gå och tänkte att han var en orienterare och bara skymd bakom ett träd. Nej. Han var ingenstans ut någon vinkel. 

Om någon saknar en blåklädd joggare, så är det inte jag som tagit honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar