torsdag 9 september 2021

Gymnast

Idag fick Appen äntligen gå på en aktivitet. Frosch har gått på simskola. Frosch har gått på fotbollsträning,ä. Frosch har fått gå ut själv och leka. Nu var det äntligen Appen som fick gå och brorsan som fick stanna hemma.

Om man jämför med de andra barnen så gick det väl inte toppen. Om man jämför med Frosch gymnastikkarriär så gick det fantastiskt. Om vi struntar i att jämföra så är jag stolt över honom. Det var läskigt, han försökte från start (med lite extra närhet), han bröt ihop och gick undan, men till slut kom han tillbaka och var fullt ut med på den senare delen av passet.

Modig - Att våga göra någonting trots att man egentligen inte törs.

-------

Idag fick jag känna på hur det är att vara rockstjärna eller nåt. Jag klev in i matsalen, på jobbet, på jakt efter en kollega. Då bryter ut jubel ut som nästan lyfter taket. Bugar lite och tar emot ovationerna. Då övergår det till ett skanderande: Jörgen! Jörgen! Jörgen! Mina söta gamla elever (numera fyror) satt och åt och hade tydligen saknat mig. Allra gladast blev jag nog ändå åt att de blev tysta direkt av ett "Sch!" och en armrörelse.

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar