söndag 29 juli 2012

OS

Janna fick skor, goodie-bag och drinkar igår bara för att hon var tidig till krogen, men det var inte det jag tänkte skriva om nu. Jag tänkte skriva om OS. Lite kort bara.

Tillsammans med fotbolls-EM och fotbolls-VM är OS mitt favoritprogram på tv (ja det slår faktiskt amazing race). Det är en av mina favoritföreteelser alla kategorier. Om man nu delar in företeelser i kategorier. OS är underbart helt enkelt. Allra underbarast är det när ju när Sverige är med och slåss om medaljerna. Min gissning inför OS var att Sverige kommer ta 5 medaljer (2 guld och 3 brons). Det står jag fast vid. Janna tippar 4 medaljer (1 guld 2 silver och 1 brons).

Dagens OS-höjdpunkter:
3: Herrhandboll (Sverige - Tunisien). Sverige vann.
2: Damcykling (Silver-Emma blev 6a).
1: Damsimning (Sjöström simmar final om 15 minuter. Hon har legat på träningsläger i Ljungsbro fritidscenter, så hon är givetvis ruskigt bra. Jag tippar på ett brons.)

OS-Tips inför morgondagen:
3: Fälttävlan 13:30-
2: Damhandboll (Sverige-Norge) 22:15-
1: Simning (Semifinaler och finaler) 20:30-

Nu är det Sarah Sjöström-time.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar