tisdag 24 juli 2012

Rätö - Ljungsbro - Maspelösa - Örebro

I lördags var vi på en mycket lyckad släktträff på Lilla Rätö. Det var god mat, trevliga Janna-släktingar, motorbåtar (och en båt av pråmkarraktär), kubb, akrobatik (Janna visade sig vara mästare på handstående och jag ska nog hålla mig till räck), vattenskidåkning, kallt i vattnet och en spännande toalett.

Söndagen var förberedelse- och målardag. Full fart hela dagen med att  förbereda inför Örebroresan och hjälpa med målande lite här och var (mest i Ljungsbro och lite i Maspelösa).

Måndag och tisdag har vi varit i Örebro (eller mest i Kilsbergen utanför Örebro). Vi hade kick off/planeringsmöte med de flesta simlärarna. Det var 2 stugor, 7 simlärare, mycket planerande (inför nya terminsupplägget), en mycket liten bastu, god mat, spännande lekar (som Janna vann i storartad stil (tror dessutom att jag slutade 2a)), poker (som Janna också vann) och dåligt väder. Men alla dom sakerna var på lördagen. På söndagen var det, utöver "medarbetarsamtal" och städning fokus på Gustavsviksbadet. Där var det många vattenrutschkanor (som delade ut ögonskölj &/eller nässkölj), undervattensakvarier, galna forsar (vi har ett gäng blåmärken som bevisar det), iskall utomhusrutschkana, mat, klättervägg och trampoliner. Kan rekommenderas för alla åldrar det där stället. Men jag skulle mest rekommendera det för alla över 9.

Nu kör jag vidare med arbetsveckan och Janna slutspurtar med semestern.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar