söndag 3 november 2013

Götet

Vi var i Göteborg i helgen. En mycket lyckad resa. Åkte direkt efter jobbet på fredagen och checkade in hos några kompisar hyfsat centralt i Gbg. Vi drack vin av varierande färg och hade det mest bara väldigt trevligt. Om jag står ut med några timmars shoppande utan att må fysiskt och psykiskt illa så vet man att det är bra sällskap. Jag lyckades dessutom hitta årets första julklappar. Bra att komma igång i tid. Hem åkte vi också i tid. Närmare bestämt 7 minuter innan vår parkeringstid gick ut och med en p-vakt på plats med hungriga ögon på vår bil.

Vi käkade på ett ställe som hette Caleo (nästan på Avenyn). Huvudrätten var så god att jag nästan blev förbannad. Hjortfilé, sötpotatis, rökig rödvinssky och lite annat smarrigt. Helt sagolikt var det. Ska fundera lite, men det kan bli rakt in på förstaplatsen över godaste någonsin. Är ni i Gbg, gå dit och ät ovan nämnda rätt, omedelbart!

Ikväll har tv10 valt att inte visa någon amerikansk fotboll innan 22. Det pajade ju mina rutiner. Känner mig i obalans.

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar