torsdag 19 februari 2015

Bubblan

Bubblan är the love of our life, och då har Bubblan inte ens blivit född ännu. Bubblan är den underbaraste nyheten vi någonsin har fått. Bubblan är kärlek. Ja, vi ska bli föräldrar! =) Overkligt och helt magiskt.

Jag tycker ändå att vi tar det hela från början. Eller inte helt från början, det passar sig inte. Fredagen den 19/12, tidigt på morgonen, gör Stampe ett litet test som hon inte vågar kolla resultatet på. Jag får istället kolla och jag har aldrig sett ett så tydligt plus i hela mitt liv. Det var svårt att förstå att det verkligen var på riktigt och det blev en gråtig morgon. Sedan var jag tvungen att åka till jobbet. Det var julavslutning och kanske inte så konstigt att jag fick en liten tår i ögonvrån när barnen sjöng som allra finast. http://sillydeep.blogspot.se/2014/12/fraga-5.html

På julafton fick vi reda på att min kusin ska bli pappa till tvillingar i sommar. http://sillydeep.blogspot.se/2014/12/julafton-blir-juldag-fraga-9.html Så rimligtvis bör 10 av mina 11 kusiner ha barn innan mig. Båda mina syskon är ju redan föräldrar, så där blir jag sist ut. Känns man inte lite yngre då? Stampe däremot är det tvärt om med. Hon har 1 kusin som fått barn och blir först av sina syskon. Känns man inte lite häftigare då?

28/1 var vi på inskrivning, men det var inte så spännande då Stampe läst på allting innan och det därmed inte blev så mycket nytt. Dessutom var det samma dag som vi fått de sorgliga nyheterna på jobbet, så det var väldigt många känslor på en gång den dagen.

12/2 kom Lillalillasyster på besök och blev därför den första i den närmsta kretsen att få veta. Jättekul att börja berätta.

13/2, dagen före alla hjärtans dag fick vi så se Bubblan för första gången. Bubblan såg ut att trivas, men låg så tätt intill väggen/kanten(?) att det var lite svårt att mäta det som mätas skulle. Stampe fick därför dunka ner sig själv i britsen så att Bubblan hoppade till. Det tyckte Bubblan var otroligt roligt och fortsatte därför att hoppa på egen hand bra länge därefter. Bubblan var en aktiv liten krabat på dryga 6 cm.

Direkt efter ultraljudet färdigställde vi ett bildspel från vårt bröllop som fick bli en rökridå för att visa bilderna från ultraljudet då de råkade smyga sig in mot slutet av bildspelet. Sedan blev det en turné runt nästan hela Östergötland och Småland för att berätta den underbara nyheten. Berg - Ljungsbro - Vimmerby - Tranås blev det iaf.

Stampe har nu även berättat på sitt jobb så att hon slipper dölja sin trötthet och illamående och jag siktar på att berätta på jobbet när jag är tillbaka efter lovet. Efter det kanske nyheten även kommer att komma ut via våra personliga nyhetskanaler (facebook/instagram), så att "alla" får en chans att förbereda sig på Bubblan entré i världen.

Till sist en hälsning till Bubblan: Grattis Bubblan! Du kommer att få väldens bästa mamma och du kommer att bli älskad av sååå många. Väx till dig ordentligt nu så ses vi framåt slutet av sommaren.

Kramar till alla!

3 kommentarer:

  1. Fel datum ju. Ni berättade inte i januari. Ska bli spännande att följa Bubblans tillväxt.

    SvaraRadera
  2. Jag har en fråga. Finns det en gräns på hur många pyttesmå söta strumpor i alla olika mönster och färger man får köpa från och med nu? För det är det enda jag har kunnat kolla på när jag har gått på stan och egentligen skulle köpa jeans..

    SvaraRadera
  3. Bra! Nu följer vi fortsättningen med glädje

    SvaraRadera