måndag 7 mars 2016

Efter kräks kommer solsken

Har varit lite sjukt här på Argoivägen. Först åkte Stampe på magsjukan. Exakt en vecka senare var det min tur. Nu är det även lillmosters tur, men hon är inte kvar på Argoivägen.

Att vakna av att man han kramp i baksida lår (som inte vill släppa) och att man samtidigt måste måste kräkas är inget trevligt uppvaknande.

En vasaloppssöndag är det inte så stor skillnad på att vara sjuk eller frisk (utöver att man i ena fallet mår piss och somnar från och till).

Man tänker inte så klart när man är sjuk, så någon kanske kan hjälpa en sportnörd att fylla i en lucka. Finns boxning som handikappssport? Typ rullstolsboxning...

När Stampe var sjuk tapetserade jag och min pappan ett rum medan min mamman tog hand om Frodis. Otroligt tacksamma är vi. Nu är jag en hejare på att tapetsera (utöver att jag inte kan klippa eller skära)!

När jag var sjuk var mostrarna (Frodis mostrar) här och lekte med Frodis, lagade mat, fixade mellostämning, packade upp en låda osv. Fantastiska. Förlåt om jag tackade med att smittas...

Trevlig fortsättning, eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar