måndag 22 februari 2016

Frodis reflektioner om det enorma shoppinghuset

Aouuu. Ouigaga. Ehmbprrrr. Aouuu...

Jaha (pappa lärde mig precis att hålla isär talspråk och skriftspråk). Jag börjar om från början:

Idag har varit en riktig rekorddag. Först åkte vi bilen längre än vad jag någonsin åkt förut. Vi stannade några gånger, men bara på sånna där ställen där man matar bilen.

Sen kom vi fram till det största gula huset jag någonsin sett. Ja, kanske det största huset och det gulaste. Huset var så gult att det glittrade i mammas ögon när hon såg det.

Inne i det gula huset fanns det helt galet många saker. En god sak var mat, men det bästa de hade var nog ändå Babblarna-böcker. Flera stycken. Hysteriskt roliga. Jag fick välja själv vad jag ville köpa. Ja, inte bland alla saker, men när pappa höll fram 3 saker så fick jag välja vilken jag ville ha. Jag valde 2 saker varje gång. Synd att man inte har 3 händer...

Nu är vi i ett annat ganska stort hus fyllt av sovrum. Lite konstigt. Nu har jag gett upp mina försök att hålla mig vaken längre än mamma och pappa och ska krypa ner i min vagn för att sova.

Godnatt!

/Frodis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar