torsdag 7 april 2016

Bortförklaringar och födelsedagar

När man har en liten Frodis är det svårt att skriva ett helt blogginlägg i sträck. Då skriver man lite på mobilen då och då istället (typ när han sover eller när han hänger med sin mamma). Nu är det bara så att senaste uppdateringen av blogger (appen på mobilen som man skriver blogginlägg i) är helt fucked up. Man kan spara, men när man ska fortsätta att skriva så kan man bara redigera rubriken. Själva inlägget kan man radera eller publicera som det är. Fiasko.

Nu är jag dock ensam hemma (Stampe har kvällsmöte), så då kan jag låna Stampes dator när Frodis sover.

Kanske ska lära mig att skriva microkorta inlägg..

Sen jag skrev senast så har jag fyllt år. Halvvägs till 70. Känner mig som halvvägs till 50 (innan 25 är inte hjärnan färdigutvecklad). Jag fick fantastiska presenter dessutom. En tårta (av Ica Maxi), inlineshjul (vilket jag önskat mig de senaste 5 åren), ett bordsfotbollsspel, travspelet (med v65), en arsenalhalsduk ano 1990, en bodyflightflygning, en väldigt rolig bok om pappandet, en annan sweet bok och kanske en del annat som jag inte kom på just nu.

Stampe har också fyllt år. Hon fyllde ett primtal. Det är stort. Hon fick också presenter. Inte helt oväntat då hon verkligen var värd det. Armband, stövlar, fudge, bodyflightflygning, blommor och garanterat en del annat som jag inte kom på just nu.

Tänkte passa på att påbörja en lista över Frodes första ord också. Listan än så länge:
1. Mamma
2. Hej
3. Häscht

Bubblare: Vappa/Vavva/Papva/Pavpa

 Det var det för nu.

Tar man hand om örena så sköter kronorna sig själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar