torsdag 7 april 2016

Frodisfrågor

Jag har försökt tolka Frodis stora frågor och sammanfattar dem här:

*Hur kommer det sig att när jag är trött måste jag sova, men när mamma/pappa är trött, på mig, behöver hen inte sova?
*Varför har man bara en mun när det finns så mycket man vill bita på?
*Varför äter eller dricker folk någonting annat när det finns vatten?
*Varför får man inte sitta upp när man ska sova?
*Varför får man inte skrika när man ska sova?
*Varför får man inte lägga sig på tvären, ta av örngott, kasta nappar eller leka med sina fötter när man ska sova?
*Varför måste man sova?

Det här är ett sånt där gammalt inlägg som jag inte kunde göra färdigt. Det gick visst bättre på datorn. Synd att jag raderat de flesta...

Nu ska jag fundera över sömnens stora gåtor.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar