lördag 25 juni 2016

Midsommar

På midsommarafton åkte vigselringen av. Nu ligger den på en byrå i sovrummet.

Vi hade ett jättevarmt, regnfritt (men inte så mycket sol) och mycket roligt midsommarfirande i Ljungsbro. Midsommarlunch, lekar, lekparksbesök, folkets park (en kortis), mer lekar, skönt häng, grillat, musikquiz och trevliga vänner (WTF, Moss-Fia, Motala och KiMli). Midsommar så som det ska vara alltså. Eller ok... i en stuga på landet, vid en sjö hade varit mer rätt. Men utifrån förutsättningarna blev det toppen. Borde skrivas in i historieböckerna som den väldigt varma och roliga midsommaren.

Glad fortsättning, på sommaren!

Jo förresten, vigselringen... Mossa kastade upp min frisbee i ett stort träd. Jag tänkte klättra upp och hämta den. Gav dock upp och hoppade ner. Vigselringen gav däremot inte upp utan hängde kvar i en av ett gäng spikar som jag inte sett. Hålla uppe 67 kilo på ett finger kändes som att det kunde få följder så när jag lyckats häva mig upp med andra armen och kommit loss och ner så slet jag av mig ringen så fort jag kunde. Var precis att den kom av i värmen. Några sekunder senare hade det inte hjälpt om det varit vinter då fingret svullnat upp av påfrestningen. Titanring på svullet finger ska vara riktigt dåligt har jag hört. Nu får fingret vila lite innan det återförenas med ringen.

Nej, jag är Inte ute på marknaden tills fingret läkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar