fredag 3 juni 2016

Slutspurt och uppstart

Håller på och avslutar terminen på jobbet. Lite tråkigt då jag kommer att säga hej då till mina fantastiska 4or. Verkligen en fantastisk klass. Menmen, vi avslutar på topp med ett magiskt bra olympiskt skådespel från nämnda 4or på heartdagen i onsdags, seger för lärarna i maskeradbrännbollen, friidrottsdag nästa vecka och Frode med till skolavslutningen nästa torsdag.

Nästa termin ska jag ju bara jobba 1 dag/vecka. Då kommer jag att jobba mest i årskurs 3. Jag hade dem ett halvår då de började ettan. Då var de, helt ärligt, min favoritklass på hela skolan (om man nu får ha en sådan). Tror nog att de är goa fortfarande (det brukar trots allt komma fram någon ur klassen varje vecka och fråga när jag ska komma tillbaka). Sköna kollegor får jag också och det blir kul att vara tillbaka på lågstadiet. Mina 4or, som då är 5or, kommer jag säkert träffa på skolgården.

Vi håller samtidigt på att starta upp sommaren ordentligt. Stampe och Frodis hänger i trädgården och omkringliggande grönområden mest hela tiden och jag och Frodis har hittat en favoritbrygga vid kanalen (en där man når att plaska i vattnet).

Tjo och Tjim!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar