onsdag 10 augusti 2016

Ö o bröllop

Har nog inte skrivit hur det gick med minisemestern på Torpön. 4 vuxna och 3 barn (under 2 år) i en stuga med 1 sovrum (och bäddsoffa i köket/vardagsrummet). Lite pyssligt med olika sovrutiner, men det gick förvånansvärt bra och var riktigt mysigt. Vi bodde för övrigt i en höghöjdsbana. Inte så att stugan låg uppe i träden alltså, men det gick ziplines på båda sidor om stugan. Nu har jag skrivit om minisemestern på Torpön.

I helgen var vi på bröllop i Stockholm. Stort grattis och tack till brudparet!

Frode var med på själva vigseln och hängde sedan med ET (stort tack för barnvaktandet). Vigseln var fin och traditionell. Samtidigt var majoriteten av besökarna i kyrkan buddhister vilket var lite häftigt. Tyckte prästen hade ett bra upplägg där han pratade om de positiva likheterna mellan religionerna.

Efter vigseln var det fest på långholmen. Smarrig thaibuffé, känslosamma tal, galen thaikaraoke... En riktigt bra fest helt enkelt.

På natten delade jag, Stampe och Frode cell på Långholmens hotell. Trångt men bra.

Snart skriver jag säkert om familjeäventyren som vi var på mån-ons den här veckan.

Så småningom kanske jag skriver om saker direkt när de hänt.

Ännu längre fram kanske jag förutspår saker som kommer att hända.

Nu ska jag sova, för imorgon ska jag jobba för första gången på länge.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar