måndag 12 december 2016

Jävla klåpare

Ringde en man från tekniska verken vid 13 idag. Var tydligen något strul med en fjärrläsare som de behövde åtgärda. Vi kom överens om att han skulle komma vid 14.

Så jag flyttade undan dubbelsängen och sänggaveln så att han skulle komma åt luckan. Frode vaknade från sin middagslur vid 13:45.

Sedan väntade vi. Och väntade. Frode ville  gå ut, men det kändes ju dumt när tekniska verken skulle komma. Så vi väntade. Och Frode var gnällig. Och vi väntade. Och jag var gnällig (utöver att maktlöshet är en av mina värsta känslor så strular ryggen). Och så väntade vi.

Han kom inte. Hörde inte av sig.

Ni får gärna gissa hur arg jag var.

Tur att Stampe visste att jag behövde lite rensa-skallen-tid när hon kom hem (jag gjorde en "Stampe" och såg på en serie (Hard Knocks)).

Struofchk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar