lördag 29 juli 2017

Över till sporten

Jag har tyvärr inte räknat hur många Stjärnorpspokaler jag spelat, men jag gjorde min första för typ 20 år sedan och jag gjorde min senaste idag.

2 segrar 1 oavgjord och en andraplats i pokalen. Surt att missa segern på målskillnad. Ännu surare när det blev målskillnadsaffär pga att BKL skickade upp sin (korta) målvakt på en hörna i slutsekunderna mot Malmslätt vid ställningen 0-0. Maik kontrade in 1-0 i öppet mål och vann så småningom pokalen.

Pluttson gjorde sin första pokal. Endast hans mammas fysiska och mentala styrka hindrade honom från att genomföra pokalen på planen. Men ge honom några år så...

Sverige åkte ur damernas Fotbolls-EM. Icke godkänd insats.

Sarah Sjöström är fantastiskt otrolig. Innehar nu 4 världsrekord (på de mest prestigefyllda distanserna) och har snart fler VM-guld på egen hand än hela svenska simhistorien innan henne har.

Någon skrev om huruvida Sjöström är bästa svenska idrottskvinna någonsin. Inte än säger jag bestämt. Sörenstam är bäst någonsin i en hyfsat stor sport. Sjöström är inte det än. Men tjejen är bara 23. När Pluttson gör sin första Stjärnorpspokal kanske hon har passerat.

Nu ska jag gå till sängs utan att passera gå.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar