tisdag 17 april 2018

På stå

När vi var i Stjärnorpsravinen och fikade så tackade Pluttsson nej till tunnbrödsrulle med smör och socker, bullar och kexchoklad. Han åt banan och drack apelsinjuice.

Pluttsson har ett märke och en rejäl svullnad över ena ögat efter förskolan idag. Han påstår att det blev när han spelade fotboll. Eller kanske av en bandyklubba.

Jag har ett svullet knä. Jag påstår att Pluttsson är lite skyldig, men mest skyller jag på skobänkens hörn och min egna kroppsvikt.

Stampe har en bebis i magen. Hon påstår att den har legat där i över 8 månader nu och att jag är lite skyldig.

Hur kan Tomas Ravelli vinna VM-brons i fotboll, Mästarnas Mästare och Superstars? Jag menar det inte som någonting dåligt. Snarare någonting fascinerande och magiskt. Vad är det som gör karln bra?

Imorgon visas Avatar i 5Bs klassrum.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar