torsdag 28 juni 2018

Bad bad

Det har blivit 2 dagar i rad på stranden. Igår Ljungsjön och idag Hultsjön. Vi sammanfattar...

Fördelar med Ljungsjön:
Något större gräsytor, glasskiosk (som iofs var stängd när vi var där), närmare, klarare vatten, fler parkeringsplatser, vackra omgivningar.

Fördelar med Hultsjön:
Bättre skötta ytor, mer skuggmöjligheter (både för bilen och för bebisen), varmare i vattnet, mer sand, mer variation, ännu vackrare omgivningar.

Betyg (skala 0-5):
Ljungsjön: 3,7
Hultsjön: 4,5

Pluttsson njöt av varenda sekund båda dagarna tror jag. Han älskar verkligen vatten och kan verkligen ha hejdlöst roligt utan en massa leksaker eller annat.
Appen njöt nog också av så nästan hela tiden. Han sov, sov, åt och sov.

Betyg:
Pluttsson: 5
Appen: 5

Det kanske är opassande att betygsätta sina barn förresten?

Jag och Stampe får också höga betyg. Jag badade båda gångerna t.ex. Stampe njöt och trivdes även när hon glömde boken hemma.

Imorgon blir det lite svalare. Då blir det andra äventyr.

Nu ska jag fortsätta njuta av att jag har lagt båda barnen på egen hand. Utan gnäll och gråt dessutom (peppar peppar...). Stampe är på någon middag med jobbet.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar