fredag 15 juni 2018

Enda in muren

Igår var det skolavslutning. Jag släppte iväg en 6a (även varit lite i den andra sexan). Jag har verkligen gillat klassen, men ändå var det inte så sentimentalt. Jag har en klass kvar på skolan, jag hoppade runt mellan 3 olika klassrum på avslutningen och det har liksom inte blivit att någon av klasserna är min klass. Nästa läsår ska jag bara vara i en klass, så den kommer att vara Min klass (även om jag inte har dem mest då jag bara ska jobba 50%.

Som traditionen bjuder var vi på fredagsmiddag på Skogsfruns Sylta. Det bjöds på både vilt och tamt från grillen. Trevligt som vanligt sånär som på när Pluttsson klättrade på en solstol när vi nästan var på väg att gå hem. Stolen vippade till liggläge, stängde igen sig som en råttfälla och den stackars Pluttsson åkte in med ansiktet i muren utan att kunna ta emot sig. Blev en del skrapsår och lite svullet. Ögonen klarade sig som tur var.

Nu ska jag se vidare på Portugal - Spanien. Många påstår att det är nu VM börjar. Nej, säger jag. Det är VMs i särklass bästa match än så länge, men de tråkiga matcherna och mindre bra lagen är ju också en del av tjusningen med VM.

Godnatt!

P.S. Jag har inte stavat fel i rubriken. Pluttsson var den enda som ramlade in i muren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar