torsdag 13 september 2018

Det svänger

Jag såg att samma kväll som jag skrev mitt inlägg om att bilda regering så skrev Lena Melin på Aftonbladet en artikel med nästan exakt samma innehåll (om än inte lika välskrivet givetvis). Jag hade inte sett hennes artikel innan jag skrev och hon lär inte ha sett mitt inlägg innan hon skrev (då hon nog skrev först).

På tal om politik och sådär. För typ 25-30 år sedan var det många som drog rasistiska skämt, använde rasistiska uttryck osv utan att någon reagerade på det (i många fall utan att alls ha rasistiska åsikter). Sedan började "smygrasismen" påtalas och folk fick upp ögonen för att de kanske sagt nedsättande saker utan de förstått det. Då svängde det över åt andra hållet och  "alla" blev rädda för att bli kallade rasist, så många vågade knappt ens prata om invandrare osv.  Nu har det svängt tillbaka åt andra hållet igen och för att inte ses som lättkränkt eller som någon som tycker att allt är rasism så börjar även uppenbart rasistiska saker få stå oemotsagda av allt för många.

Jag hörde av mig till Förvaltningsrätten här om dagen för att se om man kunde få ett litet hum om när vi kan få svar i namnfrågan. De vågade inte ge ens ett ungefärligt svar då handläggningstiden varierade så kraftigt, men för att ändå ge oss en hint så nämnde de att de nu arbetade med liknande ärenden som inkommit i december 2017. Vi siktar på att grabben ska ha ett namn innan han börjar skolan...

Jag har varit sjuk. Hög feber och grejer. Nu börjar det bli bättre, men man är lite sliten. Lärde mig att man inte ska köra Walterssons League med hög feber. Missade 2 frågor som jag kan svaret på. Verkligen kan helt säkert. En av dem hade dessutom alternativ. Tur att det är 8 chanser kvar till revansch.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar