torsdag 23 maj 2019

Snickesnackarn

Jag och Frosh var på vårfest på mitt jobb igår kväll. Strax innan vi skulle hem träffade vi på en av Froshs kompisar från förskolan. Hon, hennes mamma och syster var på väg hem och efter en liten pratstund så sa tjejens mamma:

-Då ses ni imorgon då Frosh?
-Nej, då är jag sjuk.

Mamman hade svårt att hålla sig för skratt redan då Frosh väldigt fysiskt berättat hur han fått en fotboll i ansiktet. Efter sjukdomsprofetian bröt hon nästan ihop.

I morse vid förskolan träffade vi samma mamma (som var glad att se att Frosh inte var sjuk). Frosh drog då ett långt utlägg om att när han blir 4 så blir han storebror till Appen. Jag lät honom hållas.

Appen har börjat spontangå mycket mer nu. Spelar tom lite fotboll.

Jag har blivit polare med Pidde P.

Stampe sparkar på saker hon inte bör sparka på.

Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar