tisdag 15 september 2020

Gammal

Min rygg har ju varit riktigt usel sedan förra veckan, så jag var ganska nöjd när jag kunde ta ut de 4 elever som inte var färdiga med en text, till fritids lokaler. Där har de nämligen en soffa...

När jag startat igång eleverna så lade jag mig i soffan och jobbade lite. Ganska snart hör jag dock från en av eleverna:
"Jörgen sitter och chillar!" 

Varpå en liten tjej svarar:
"Näe. Han jobbar faktiskt. Han försöker komma ihåg saker och det är inte så lätt när man är gammal."

Killen bredvid blev orolig att jag tagit illa vid mig, men andades ut när han hörde att jag inte kunde hålla mig för skratt när jag sa till dem bestämt att de skulle vara tysta.

Efter jobbet bytte jag barn med syrran. Matteläxor med Walleman mot att läsa med Frosch och Lille Bus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar