onsdag 16 juni 2021

Skam den som beter sig

Okej det har varit lite tunt här på bloggen en längre tid. Men nu kanske det blir ändring på det. Kanske. Den som levererar får se.

Lite uppdatering:

Farmorn & Farfarn har skaffat en hund. En Pompe. Jag tror inte jag nämnt det här innan va? Hur som helst så är det en liten Jakt-Labrador. Närmar sig 3 månader. Frosch och Appen tycker det är fantastiskt kul, men samtidigt lite läskigt. Pompe har ju trots allt småspik till tänder och saknar händer att känna med. Jag och Stampe tycker också att det är fantastiskt kul, men samtidigt väldigt mysigt.

Fr.o.m. idag har jag, Frosch och Appen sommarlov. Gött. Idag fick grabbarna önska precis vad de ville göra på sommarlovet. Listan består än så länge av: Spela fotboll med pappa, spela basket med pappa, bada i Hult, äta glass och sova över i Hult. Bra att de inte har orimliga förväntningar iaf...

Frosch har slutat på förskolan och kommer efter sommaren att börja i förskoleklass och på fritids. Idag var vi på "öppet hus" på fritids. Typ ingenting blev klarare av besöket och Frosch blev mer orolig. Slutade ändå uppåt när han träffade kusin Walleman precis på slutet.

Appen är klar på småbarnsavdelningen på förskolan och kommer efter sommaren att gå på övervåningen som en stor kille. Han verkar väldigt nöjd över det. Jag och Stampe kommer sakna fröknarna på "Ettan". De har varit fantastiska med bägge våra barn. 

Jag har släppt iväg mina 57 stycken treor. Alltid lite jobbigt, men samtidigt kommer 55 av dem att gå kvar på skolan, så vi kommer ju fortfarande ses. Efter sommaren ska jag hoppa mellan årskurs 1 och årskurs 2. Nästan bara matte blir det. Vi får se hur det blir. 

Froschs fotbollsträning har sommaruppehåll. Har varit lite snurrigt med ledare, men jag (helt partisk) tycker att det har fungerat väldigt bra ändå. 

Fotbolls-EM är i full gång. EM-tipset följer du på emtipset2021.blogspot.com. Själva EM följer du på valfritt sätt. Det viktiga är att du hänger med. 

Nu är ni med va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar