torsdag 19 augusti 2021

hej jag

Hej! Jag! Hej! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag!

Hej! Jag hade en lektion idag då vi bland annat tränade på ordbilderna "hej" och "jag". I stunden bestämde jag att eleverna skulle säga det ordet jag pekade på, när jag än pekade på det under lektionen. Blev fruktansvärt roligt. De små sakerna i livet... 

Nu har Frosch gått 2 veckor på fritids och en vecka i förskoleklass. Första dagen på fritids var det sjukt jobbigt vid lämningen. På fredagen samma vecka då de skulle köra en minidag i förskoleklass var det fullständig låsning och en fruktansvärd lämning. Mår fortfarande dåligt när jag tänker på det. Men nu känns det som att han kommit in i det ordentligt. Gött. Vad han gör varje rast? Spelar fotboll. Såklart.

Appen klarade nästan första veckan på förskolan innan han blev förkyld. Trodde det skulle bli bättre när han kom upp till storbarnsavdelningen. Imorgon är han iaf tillbaka på förskolan. Gött.

Idag var jag på mitt första besök på MMR. MotorMännens Riksförbund. Nej. Multimodal rehabilitering var det . Pojken som höll i det verkade ofta tänka "Vad gör jag här? Vad gör han här?" Vet inte om vi riktigt fick något svar på det. Jag tror jag var lagom jobbig. Vi pratade om alla fel som jag inte gör. Nästa gång tror jag vi ska prata om hur smärta funkar och om stress. Det låter mer spännande.

Nu behöver jag sova inför fredagen.

Hej!

Jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar