fredag 28 januari 2022

Såja

Såg ut som att Sverige höll på att åka på en vändning mot sig den här gången i handbollen. Men det ordnade ju upp sig. Final på söndag! 😁

Vi har klarat av en udda vecka på jobbet. Bara 3 av 7 årskurser på plats mot slutet, då övriga lagt om till distansundervisning för att hindra klusterutbrott av Covid. Massor av barn borta även i klasserna som är på plats. Personalmässigt tror jag att vi som mest var 20 pers borta. Men vi hänger i och jag tycker att det funkat väldigt bra utifrån förutsättningarna. Tur att man är van att vara flexibel då man arbetar med barn.

Nästa vecka skulle jag säga är det i särklass stressigaste på en lärares arbetsår. Givetvis kan andra veckor bli värre om det händer speciella saker, men annars är der sista veckan innan utvecklingssamtalen på våren. Samtliga samtal ska vara inbokade, samtliga mål för alla elever ska vara utvärderade och en utvärdering inskriven, alla elever ska få nya mål inskrivna (med kommentarer kring vad hemmet kan göra, vad eleven kan göra och vad skolan kan göra), alla elever ska få ett skriftligt omdöme (når ej, når eller når längre än målen och en tillhörande kommentar) i samtliga ämnen och så ska man bedriva undervisning precis som vanligt. Jag är färdig med nya mål för 2 elever. Bara 90 kvar.

I helgen då? Frosch ska på kalas. Appen ska på simskola. Stampe ska krya på sig. Och jag ska väl försöka hitta den perfekta balansen mellan att vara produktiv och att ladda energi.

Heja Sverige! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar