torsdag 9 juni 2022

Avslutad skola

Frosch hade sin första skolavslutning idag. Ett år i förskoleklass är avslutat. Det har blivit mycket pysslande, "mamma, pappa, barn" och fotboll. Han inleder sommarlovet med 1 dag på fritids, helg och sedan 4 dagar fotbollsskola.

Min avslutning blev lyckad även om det blev många förändringar i sista sekunden. Nästa år kommer jag, efter många turer fram och tillbaka, att jobba bara i blivande årskurs 2. Det var precis vad jag hade önskat och jag tror det kommer bli bra. Var flera kollegor borta på avslutningen så det blev lite att rodda, men vi rodde det i land. Min och kollegans "Hej då"-film blev uppskattad, och barnen blev glada när avskedet följdes upp med att jag inte alls ska lämna. Finast på avslutningen var nog när samtliga 370 barn körde Goliat, med rörelser, som överraskning till rektorn. Finaste för just mig nog de 2 eleverna från årskurs 2 som, med lite mellanrum, kom upp till årskurs 1 klassrum för att ge mig en kram och en sommarpresent.

4 arbetsdagar kvar till semester. 

Sommar sommar sommar och sol. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar