söndag 19 juni 2022

Logferre

Nu är det semester.

Började semestern med aw hemma hos en kollega. En dålig rygg blev ännu sämre, men annars var det trevligt. 

Igår var vi på logfest. Japp, logfest. På Högsäter. 34 personer (varav kanske hälften iaf var nya bekantskaper), en 3 vånings loge, tipspromenad, medelhavsbuffé, musikquiz, rundpingis, proseccopong... Ja, en väldigt bra kväll helt enkelt. Stampe vann tipspromenaden i överlägsen stil. Mitt lag och Stampes lag delade andraplatsen i musikquizet. Ryggen? Skulle säga att den är lite bättre än innan. Lika oförutsägbart som vanligt.

Idag hann jag nästan plocka fram mobilen och ringa 112. Jag och grabbarna var ute i grönområdet. Jag skulle hämta en disc innan jag skulle följa efter grabbarna till gungorna. Då ser jag en tonåring på cykel komma i full fart från Sagovägen. Precis när han kommer till korsningen med Dianavägen (se bild nedan) så kommer det 2 andra tonåringar (också på cykel) från Dianavägen. 2 slänger sig på bromsen och en trampar på istället. Han som kom från eget håll är nära att klämma sig mellan luckan som uppstår mellan de 2 andra, men det blir ändå en kollision mellan de 2 som bromsade. Han som kom med högst fart flög iväg i en volt med skruv och landade typ på axeln. Sjukaste flygturen jag sett live. Men alla reste sig upp och ledde cyklarna vidare. Uppenbart skakade och med tilltufsade cyklar, men overkligt mycket bättre utfall än väntat. Ingen hade hjälm så det hade lika gärna kunnat bli minst en spräckt skalle.

Slutet gott, allting gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar