onsdag 3 augusti 2022

Hitta rätt

Igår var en aktiv ledig dag. 

Först åkte jag och grabbarna till Svartån och fiskade. Ingen fisk och min nya nya rulle gick sönder, men det var ett spännande äventyr iallafall.

Sedan åkte vi ut i skogen. Jag och grabbarna plockade 4 svampar och lekte att vårt fort på bergets topp blev anfallet av dummingar. Bara blåbär kunde rädda den som blivit en dumming. Stampe plockade blåbär. 

På eftermiddagen åkte jag och grabbarna upp till Tellbyvallen och spelade lite fotboll. 

Ryggen höll oväntat bra. Idag har den dock varit lite åt det sämre hållet. Då kan man tycka synd om sig större delen av dagen, tycka att det är en pina att åka bil in till Tornby och undvika att göra så mycket över huvud taget. Sen får man för sig att springa orientering (Jag körde hela månadens bana. Woho!). Mycket mindre smärtsamt än att stå och titta på när barnen leker eller att åka bil in till stan sjukt nog. Får se hur det blir imorgon.

På tal om frukost... I morse serverade Frosch oss frukost på sängen. Komplett med gröt (over night som jag förberedde igår kväll) och macka. Vilken ängel han är.

Nu ska jag fortsätta att äta och dricka allt jag ser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar