måndag 30 januari 2023

Lite av varje

Elstödet är märkligt. Inte märkligt att det finns men mycket märkligt utformat. Tyckte det var lagom märkligt att vi får betalt för det som tidigare ägarna förbrukat. Trevligt, men märkligt. Men nu hörde jag att om du suttit på ett fint bundet avtal kan du ha tjänat pengar på varje kWh du har förbrukat. Ju mer du slösat desto bättre (för din ekonomi, inte för någonting annat). Sinnes.

En annan absurd sak är kristallsjuka. Ganska säker på att det är det jag har. Det är snurrigt... Min taktik har varit att acceptera det och pusha igenom det. Fortsätta gå och acceptera att det blir några snedsteg. Har funkat helt ok. Men nu har jag hittat att det finns lite övningar. Det är ungefär som att vara på ett nöjesfält. Du får välja på vilket sätt du vill bli snurrig i huvudet. Det ska väl vara så att olika övningar passar olika patienter beroende på var kristallerna i örat ligger. Men tills jag vet det så kör jag på ett åkband med tillgång till samtliga attraktioner. 

Sverige var inte dåliga i handbolls VM. De var bra. Tråkigt med så surt slut bara. Hemma-VM och allt. 

Finland har fattat hur Turkiets Nato-taktiker ska bemötas. Okej de har lite lättare då deras lagar ser lite annorlunda ut, men framför allt så klarar de av att vara tydliga med vad de står för och vad de kan bidra med. Räcker inte det så 🤬 

Nu måste jag avrunda för jag vill hinna läsa lite i min bok innan jag ska sova. 

Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar