tisdag 3 december 2013

Oologiskt

Jag fortsätter att försöka förstå mig på barn. Står fortfarande fast vid att de är de mest logiska och mest ologiska varelser som finns. Här kommer en kort inblick i veckans jobb:

(Tjej 1 (ca 9år) och Tjej 2 (ca 9år) som jag hade på fritids förra terminen kommer gåendes på skolgården. Kille 1 (ca7 år står i helt andra änden av skolgården och har ingenting med den här historien att göra.):

Tjej 1: Jörgen...Kan jag få en kram?
Jag: Jaa det är klart att du kan.
Tjej 1: Du är så smal.
Jag: Jaa... gör det något?
Tjej 1: Näe, men det blir en väldigt smal kram.
*Kram*
Tjej 1: En jättesmal kram...

3 anledningar till att jag ser fram emot torsdag:
*Det är lillsöndag
*Jag ska starta upp en "hemlig klubb" med mina killar i 1:an.
*Mina 5:or ska dansa på idrotten. Brukar kunna bli roligt på flera vis.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar