tisdag 23 september 2014

Den utan socker

Åt på Sibylla T1 nyligen. Satt i min ensamhet och lyssnade på samtalet mellan killen bakom disken och en sjuksköterska, modell äldre, som beställde mat. Lärde mig mycket om bägges liv, men vi på bloggen värnar folks privatliv, så därför tänker jag bara återberätta inledningen av samtalet.

-Hej jag vet inte vad jag ska ha.
-Hej! Vet du Inte vad du ska ha?
-Bröd ska jag inte ha iaf, men har ni pommes frites?         
-Ja det har vi absolut.         
-Vad har du mer?
-Potatismos har vi...                               
-Nej jag ska ha pommes frites. Har ni nåt till?
-Ja absolut..

*Därefter följde lite snack om bratwurst och annat innan de kom in på dryck*

-Jag ska ha en Cola.
-Ja, de står där i kylen, det är bara att ta.
-Det står Pepsi... Är det Cola?
-Ja, det är Cola.
-Jag har hört att det inte är bra med för mycket dricka utan socker.

Livet äger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar