söndag 14 september 2014

I huvudet

Så har det varit Valhelg. Ser ju ut att bli ett regeringsskifte vilket jag är glad för. Är övertygad om att det leder till ett bättre Sverige. Alliansen har gjort ett bra jobb med att förvalta ekonomin. Däremot är jag missnöjd med hur de använt den, i förhållande till andra länder, goda ekonomin. Nu hoppas jag på att de rödgröna hanterar ekonomin lika bra (vilket sossarna visat tidigare att de också är i världsklass på) och att det blir mer medmänsklighet, bättre miljöpolitik, bättre fördelning av resurser och ett slut på en värdelös skolpolitik som inte har någon vetenskaplig förankring över huvud taget. Hoppas också att de lyckas få ihop en stabil regering också så att det kan bli fokus på att ta bra beslut.

Samtidigt är det vansinnigt sorgligt och pinsamt att över 10% verkar ha röstat på SD. Orkar inte ens skriva om hur illa det är. Sorgligt för Sverige helt enkelt.
Denna valhelg har Stampe hunnit med en sväng till Ullared tillsammans med min mor och syster. Stampe vann tror jag.

Denna Vålberg har jag hunnit med att spela fotboll mot Norsholm. Vi vann vet jag. 3-0. Det var min första match sen innan sommaren. Sjukt skönt att vara igång igen. Mindre skönt att en kille glidtacklade mig i ansiktet. Själv glidtacklade jag bollen. 190 cm senare glidtacklade motståndaren in i situationen med foten rakt i min överkäken. Kollar sällan på mina tänder, så jag vet inte exakt hur de såg ut innan, men jag är nöjd med hur de ser ut nu. Tror inte att det är någon större skillnad mot innan. Kom att tänka på en låt när jag låg där på gräset, kände efter så att tänderna satt fast och väntade på att Norsholmaren skulle få rött kort (vilket han fick):

 
 
Valt är valt kommer aldrig tillbaks, förrän nästa gång det är val. Nu väntar vi in slutresultatet.
God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar