tisdag 16 december 2014

Fråga 3 och lite svar

Barnen på jobbet borde vara lite jobbigare såhär sista veckan, så att man verkligen längtar till jullovet. Kanske får se det positiva i det hela ändå och njuta av den här veckan också. Dessutom så blir det ju lättare att gå tillbaka efter lovet om man avslutat med en kanonvecka.

Nog tjattrat om det nu. Jag vet ju att ni kommer hit för att delta i en tävling.

Fråga 3:

Vilken är årets svenska låt 2014 enligt Jorpa?

Ledtråd: Låten har omnämnts här på bloggen under året.

Ledtråd 2: Rätt svar är inte Paradise Jokkmokk (den är stark 2a).

Tips: Om man hånar Jorpa musiksmak så kan man bli av med poäng och riskerar dessutom att bli utan kött på julbordet.

---

Rätta svar:

Fråga 1: Alla Jorpa mål är snygga, men det snyggaste gjordes på Ceosvallen (som är en fotbollsplan) i Vimmerby.

Fråga 2: Under 2014 köpte Stampe 1 brudklänning (den som sedan fick äran att bekläda världens vackraste brud). Övriga brudklänningar som nu hänger i garderoben inköptes under 2013.
---

Poängställning:

Svärmor: 3 poäng
Pappan: 2,5 p
Mamman (a.k.a. Mammam): 2,5 p
LillaLinda: 2p
Lillalillasyster: 2p
Övriga: Kom in i matchen a.s.a. p

4 kommentarer:

  1. "Slå mig hårt i ansiktet" med Thomas Stenström, för det är enda resultatet jag får upp om man söker efter ordet "låt" på denna blogg. ;)

    SvaraRadera
  2. Utan att fuska (för det är inte fusk att titta på tidigare kommentarer) svarar jag "Slå mig hårt i ansiktet" med Thomas Stenström

    SvaraRadera
  3. Om de tidigare svaren är rätt så vill jag bara säga att jag håller med, det är en sjukt bra låt :D

    SvaraRadera
  4. Heal the world med svensk text.

    SvaraRadera