fredag 30 januari 2015

Drömmål och fredagsmys

Efter allt jobbigt igår var det skönt att få rensa skallen med lite fotbollsträning. Jag tror för övrigt att mina nya konstgrässkor är magiska. Först satt alla skott precis där jag siktade (normalt är jag en bra målskytt i tanken men absolut inte irl). Sen blev jag den sista att anfalla mot 2 försvarare innan vi skulle bryta övningen. "Dra på halvvolley!" ropade någon. "Jag har ju iofs magiska skor" tänkte jag, tog ner bollen på bröstet, lät den ta en studs och drog till. Drömträffen flög förbi 2 förvirrade försvarare och dök ner precis under ribban, otagbart för målvakten. Magiska skor. Skön känsla.

Idag var det Mysfredag på jobbet. Väldigt många hade hakat på temat och bar olika former av myskläder. Mysigt. Jag körde givetvis all in. Älskar ju sånt och är dessutom med i gruppen som planerar skolans "vi-känsla-skapande-hittepå".

Fredagsmys blev det även på kvällen i Ljungsbro. Spelade ett riktigt kul spel som gick ut på att lägga rör... Ska ta reda på vad det hette.

Imorgon är det fotbollscup på konstgräs inomhus som gäller. Hoppas magin sitter i.

Godnatt!

2 kommentarer: