lördag 9 maj 2015

Smått och snabbt

Jag var hos tandläkaren igår. Sviten håller i sig: 34 säsonger - 0 hål. Det kan ha varit för att tandsköterskan blivit tillsagd innan att vara snäll mot mig. Hon sa att hon trodde att hon skulle bli ihjälslagen om hon inte var det. Jag tror kanske att hon överdrev lite, men tack Lisa.

På tal om tänder så är Skittles som små Mentos.

Idag spelade vi match. Mossa blev utvisad för att ha knuffat omkull en kille som kapat min Bror. Något av en björntjänst blev det. Jag hann inte "lyfta"  bort honom i tid. Matchen blev 0 - 0. Bäst var Teriyaki som kämpade sig igenom matchen (från läktaren) trots sjukdom och Wall'e som gav de 2 goaste kramarna till sina morbröder efter matchen. Själv var jag ganska seg.

På tal om goa kramar så träffade vi tjejen som sjöng på vårt bröllop igår. Första gången sedan bröllopet faktiskt. Många fina minnen som väcktes till liv.

Många hävdar att Pilgrimsfalken är Sveriges snabbaste djur för att den kan störtdyka i över 300 km/h. De har inte nog inte sett en Iller hoppa från en riktigt hög klippa någon gång.

På tal om snabba djur. Vilket är Sveriges snabbaste landlevande djur? (då räknar jag bara när de springer, galopperar, hoppar eller slingrar sig vertikalt). Rätt svar belönas med en svensk seger mot Schweiz.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar