torsdag 28 maj 2015

Spurt

Spurtar allt vad jag har för att få kroppen i spelbart skick till lördagens derby.

På jobbet spurtar vi mot sommarlov. Igår var det traditionsenliga evenemang. Först framträdanden av alla klasser på en scen i dungen mitt på skolgården. Det var danser, sång, sportframträdanden och sketcher. Mycket fina/roliga och väl intränade nummer rakt igenom. Det hela avslutades med dans av lärarna. Inte lika väl inövat, men mycket uppskattat. "Du var enda killen som vågade dansa!" påpekade några uppmärksamma barn.
Sedan hängde vi lite med våra fadderbarn. Efter lunchen var det som vanligt maskeradbrännboll mellan 6orna och lärarna (bara maskerad för lärarna dock). Jag gestaltade färgen Blå. Vi förlorade och jag gjorde matchens brutalaste vurpa. Men vad gör det när solen skiner, barnen är glada, världen är blå och man får till en varvning.

Idag hade vi öppet hus 14-17 för att visa nationella prov. Innan dess berättade vi även vilka som ska ha barnen i 4an. Jag följer barnen upp. När man ser hur glada de blir känns det som rätt beslut även om jag på sikt vill jobba med år 1-3.

Nu ska jag spurta vidare i livet. Haka på om ni törs.

Ciao!

1 kommentar:

  1. Jag tycker inte glasögonens färg matchar din.

    SvaraRadera