tisdag 16 februari 2016

Skift

Jag gick upp och åkte till jobbet medan Stampe och F fortfarande sov. När jag kom hem gav jag bilnyckeln till Stampe och så åkte hon på kvällsmöte. Så fort hon kommer hem därifrån rusar jag till fotbollsträningen i gymmet. När jag kommer hem är det inte helt oväntat om Stampe och F sover. Vi får se till att ta igen lite kvalitetstid på sportlovet.

 När man tror att ens barn precis har somnat, tittar till honom och inser att han rullat över till mage och har ett lurigt leende på läpparna, hinner uppfatta att han ska kräkas och hinner fånga kräkset i handen - då vet man inte riktigt vilken känsla det är man ska känna.

Idag skulle barnen i skolan skriva ner vad några ord/uttryck från en text betydde. Här kommer en snabbkurs i svåra svenska ord och uttryck: "Grilloset = Röken från kött", "Slinka in = Smyga snabbt".

Jorpa - Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar