lördag 24 september 2016

Hösten blåsor

Har varit lite lägre tempo och lite gråtigare den här veckan. Frode har haft höstblåsor (om vi diagnostiserat rätt). Google har dock sagt att vi fått vara runt en del ändå. Att, prickig i ansiktet, krypa fram till en 10månaders tjej som är på öppna förskolan för första gången och pussa henne kanske ändå är liiite överdrivet, Frodis.

När han varit smittsammare har vi ändå varit ute mycket. Göta kanal är vår fantastiska kompis. Skogen däremot gör allt för att stänga oss ute. Välta träd, igenväxta vägar, kantareller på stigen osv.

Ikväll fick vi besök. En liten man (60+) plingade på efter mörkrets inbrott.
Gubben: Jag skulle till Folkets Park.
Jag: Ja då har du kommit fel. Men ta höger här ute och sen...
Gubben (avbryter): Men jag går.
Jag: Ta höger ändå och sen vänster ut på cykelbanan så är du snart framme.
Gubben: Jaha.

Jag lämnade blod idag för första gången. Det gick bra, även om den första sköterska inte vågade sticka mig. Hoppas de ger blodet till någon som har nytta av superkrafterna.

Att jobba 17 timmar på en vecka när man jobbar 20% är ett misslyckande. Motsvarar ju 85 timmar på en heltidstjänst. Gör om gör rätt Jorpa (läs: styr upp dina kollegor... (utan att lägga tid på det)).

Frodis börjar förstå väldigt mycket nu. Meningar i stil med "Hämta mammas mobil." går fram om man tjatar lite. Nu ska vi bara lära oss att förstå honom också. I övrigt är han mycket fokuserad på ansiktets delar, ugglor och allt som har med vatten att göra för tillfället.

Över till sporten:
Arsenal - Chelsea 3-0

Det var allt för idag.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar