lördag 15 april 2017

100 kycklingar

Glad påsk alla läsare, lyssnare och veganer.

Efter att ha inlett som Jesus med en spelkväll på skärtorsdagen så har vi ägnat långfredag och påskafton till att fira påsk i Vimmerby. Ätit gott och påskigt, letat påskägg (jag och Stampe iallafall (Pluttson blev så hungrig att han fick sitt i förväg)) hälsat på gammelfarmor, shoppat, lekt (både hos mormorn och morfarn och på Kalles Lek & Lattjo) och bara påskmyst. Moster Roland var helt med på lek och mys, men lite klen i maten.

Traditionen att även fira med mina syskon bröts tyvärr i år. Eller ok, för 2 år sedan låg ju Stampe på sjukhuset hela påsken, så det var ju lite speciellt, men jag var ändå förbi och påskade litegrann med syskonen. Förra året bokade vi Vimmerbyturen i jättegod tid för att undvika krockar, men fick ändra hela planen ändå i sista minuten för att få ihop det. I år väntade vi så länge som möjligt för att undvika samma problem, men det hjälpte tydligen inte det heller. Jättetråkigt. Vi får se hur vi gör nästa år. Det positiva är att vi träffar alla imorgon ändå när farmorn ska födelsedagsfiras.

20:50 idag, smaskandes på naturgodis ur mitt påskägg, insåg jag att jag lovat att jag skulle träna när vi kom hem från Vimmerby (seriestarten närmar sig och jag är rejält ur form). Stampe "tvingade" mig att göra 100 burpees. Det tog 8,5 minuter att genomföra och 48,5 minuter att bli människa igen efteråt.

Glad påsk till alla som inte kände sig träffade i inläggets första mening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar