torsdag 25 maj 2017

Christers himmelssfär

Nu är Pluttson färdiginskolad igen. Hans mamma fick knappt vara där alls under sin inskolningsvecka och det har fungerat bra. Nu ska han gå en vecka innan vi åker utomlands. Sen går han knappa 2 veckor innan det är dags för sommarlov!

Nu verkar min kropp och knopp vara helt kry igen. Spelade b-lagsmatch på en stenhård rapsåker i tisdags. Måste ha varit det sämsta seniorlag som jag har mött och en av de hårdaste planerna som klassas som gräsplan. Skönt ändå att vara igång, vinna och inte behöva springa ihjäl sig. Minst 2 av mina lagkamrater har jag lärt simma.

Sen blev det vila igår (planerade in en dag på jobbet då jag mest kunde hänga i solen) och a-lagsmatch idag. Äntligen blev det seger där. 5-0 dessutom. Lillebror var även vänlig nog att servera en hörna perfekt så att jag kunde nicka in den från typ straffpunkten. Pluttson och Stampe såg en litem del av matchen, men missade tyvärr mitt mål. Fick förklara för Pluttson efteråt hur målet gick till.

Nu ska jag försöka få i mig mer vätska.

Goder afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar