torsdag 18 maj 2017

Nyskola

Ni skola inskola i förskola igen eller förbli seg som lakritskola.

Pluttsons nya inskolning går bra. Har ju bara gått 3 dagar (studiedag idag), men jag tycker att det känns lovande. En fröken (Fröken G) har redan lyckats komma upp till level Hejdåkram. Verkar vara en härlig barngrupp han hamnat i också (även om det ju alltid finns undantag som bekräftar härligheten). Tror både inskolningen och de kommande åren kommer bli asbra.

En fröken på Pluttsons förskola har jag lärt simma...

Igår efter förskolan drog Pluttson ner till Vimmerby. Inte själv, utan med sin mamma. Hans mamma åkte dock vidare (läs: halvvägs tillbaka) till Rimforsa för studiedag med övernattning. Pluttson hängde med mormor och morfar och det funkade tydligen görbra.

Någon som tänkte att det blev synd om mig som blev lämnad ensam hemma (risig dessutom)? Nejdå, jag åkte in till Harrys och käkade och quizade med 7 tjejer. Någon måste ju göra det också. Maten var god, men quizet gick inget vidare för mitt lag. "Charlie Puth" var nog mitt bästa svar.

Idag var det studiedag och tusen frågor om varför jag ska byta jobb. Ja just det, jag ska byta jobb. Tillbaka till Vreta blir det till hösten. Svaret på alla tusen frågor: Avståndet.

Nu ska jag se vidare på ishockey-vm.

"Erik Prytz" kunde jag också förresten.

Hepp hupp und happ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar