lördag 7 oktober 2017

Fråga på bara

1962 började Fråga Lund sändas, under Malmö-TVs flagg. Programmet blev snabbt en tradition lika svensk som Hawaii med kebabsås och förväntades överleva ätten Bernadotte.

I mars 1981 föddes jag som Jörgen LUND. 1 månad behövde jag för att övertyga inblandade parter att jag var den Lund man borde fråga. Jag övertog således konceptet och tv-serien lades ned i april 1981.

12 år och ett namnbyte senare började jag ha simskolor åt den lokala simföreningen. För att inte sitta på dubbla stolar gav jag tillbaka Fråga Lund till tv-världen.

1996 lade jag, huttrandes, badbyxorna på hyllan. Tv fick åter finna sig i att lägga ner programmet och jag var åter kapten på skutan.

År 2000 tog jag studenten och började åter jobba på "Badet". Bara döda fiskar simmar med strömmen, havet är djupt, ett fiskenät utan hål är inget nät osv och jag gav åter ifrån mig mitt skötebarn. Jag insåg dock nästan omgående att barnet inte kunde simma och tog det åter under mina gräsandsvingar.

2016 lärde jag min förstfödde son, Pluttson, att simma och sparkade helt sonika mitt skötebarn ur redet med vetskapen att det skulle klara sig på egna vågor.

Fråga Lund, SVT1, tisdagar 20:00. Passar inte tiden, kanalen eller badkläderna så är ni alltid välkomna att ställa frågorna direkt till mig istället.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar