söndag 15 oktober 2017

Vagn på väg

Jaha, då försvann ett långt inlägg. Så kan det gå när man försöker skriva i reklampausarna. Jag tar kortvarianten istället.

Fredag:
Jag och Pluttson - Träning och bad.
Klanen - Fredagsmiddag

Lördag:
Klanen - Skogspromenad till naturreservat. Picknick, lek och svampplockning.
Pluttson - Övernattning hos farmor och farfar.
Jag och Stampe - Trerätters på Napoli. Bio (Kingsman 2).

Söndag: Storhandling, sängköp (till Pluttson), röj i trädgården, fixelidon och tur till återvinningen.

Helgens läskigaste var på väg till återvinningen. Svängde in på vägen mellan Skäggetorp och Ryd och gasade upp mot tillåtna 50 km/h. När vi tar första kurvan ser jag en barnvagn bumpa ner från trottoaren på andra sidan vägen och rulla ut mot rakt framför oss. Stampe hann uppfatta att det var pappan som släppte vagnen för att hjälpa storasyster och mamman med någonting. Ingen i familjen uppfattar dock att vagnen med lillasyskonet korsar vägen innan jag hänger mig på tutan. Otrolig tur att ingen bil kom i filen närmast trottoaren. Tur att BMWn bakom mig väntade ytterligare några hundra meter med sin omkörning. Tur att jag såg vagnen i så god tid att jag hann stanna och kunde göra det så förhållandevis lugnt att jag inte fick BMWn upp i släpkärran. Obehagligt var det.

På återvinningen var det sedan en volvoägare som glömde lägga i handbromsen och fick springa och slänga sig in i bilen för att få stopp på bilen ett par meter innan den rullade in i mig eller släpvagnen. Vad är det som händer.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar